You can live your life and get what you want. No matter how busy you are, you can be a part of the world also. Furthermore, you can earn a reasonable portion of the universe. Education, technology and flexibility can take you wherever you wish to be and give you the freedom of accessing more knowledge and other resources of your time. Your time is specifically yours and that is all you have. The rest is a grant to you. Make good use of it. Now you can be a part in the making of a nation. You can make the difference. Make your voice heard.

Building my very own political platform

Vilken konstitution skall organismen ha… och vad skall den bestå av….. och hur skall den tillämpas ?

Landskapsammanslutningar växte före 1600-talet som ett uttryck för den spontana sammanhållningen som existerade mellan studenter och lärare från samma landskap. Den provinsiella härstamningen spelade en viktig roll och utgjorde en viktig grundval för den akademiska samvaron och detta gällde i kamratlivet då man anordnade fester av olika slag, tog hand om de nyanlända och gav hjälp åt de nödlidande. Indelningen geografiskt avspeglas i representationen från bl a Uplandus, Botniensis eller Ostrogothus, etc.

Landsmannschaften eller societeten som de också kallades sammanfördes årligen under ledningen av Universitets rektorn för att välkomna våren och festa i dagarna tre på sista april och sedan fortsätta en vecka till till vårbalen för att festa för tankens frihet vilket översätts till engelska med ”Balls of the Nations”.

För att påskynda organiseringsprocessen landsmän emellan utsågs femton inspektorer för de femton sammanslutningarna att utveckla ”de wackra ämnen” som upptäcktes i landskapslivet och de skulle sammankallas minst tre gånger per termin för att ”dhe således måtte inhampte gode och tienlige åthwarningar”.

Dessa studenter upmanades att söka sig till nationerna för att inte känna sig hemlösa och på så sätt utveckla den framtida visionenen av studenternas värld i de nationerna som avspeglar en motsvarande indelning av Europa och omvärlden och samlade skulle agera såsom de förenade nationerna för världsfreden. Studenterna hade således lagt grunden för att kunna föra vidare sina traditioner ute i världen. Dessa nationer festar än för tankens frihet huvudsakligen på våren men även på andra tider av året. Nationslivet är således eurolivet och cosmolivet.

Organismens mynt har två sidor. Den ena livsviktiga funktionen utgör maktutövningen genom statsapparaten och den andra livsviktiga funktionen utgör myntets värdeskapande insatserna genom de tunga aktörerna på marknaden. Däremellan är bufferten och lagerutrymmet för de livsviktiga och grundläggande livsuppehållande funktionerna som ger ett uttryck för organismens mått på levnadsstandard och livskvalité i ett cosmopolitisk perspektiv.

Varje cell i organismen har i regel samma genuppsättning.

Makt/STAT

1. EU
2. Rättsväsendet
3. Försvar
4. Statsfinanser
5. Utrikespolitik

Lager/KOMMUN

6. Bostad
7. Skola
8. Fritid
9. Vård
10. Flykting/Invandrarpolitik

Värde/LANDSTING

11. Sjukvård
12. Näringslivet
13. Miljö
14. Utbildning
15. Turism

Friday, December 26, 2014

2015 - Dancers look for sequences of movements




Mathematics is the universal language crucial in formulating, expressing, and understanding the ideas and major technological achievements of our time. It is not only useful in considering the problems of science and engineering, but also in many other disciplines such as business and the social sciences.


Mathematical anxiety is a phenomenon that is often considered when examining problems in mathematics suggesting that highly anxious students will avoid situations in which they have to perform mathematical calculations. There has been research examining gender difference in performance on standardised tests across various countries. By parents placing a higher emphasis on effort rather than one's innate intellectual ability they  help their child develop a growth mindset as everyone has the ability to develop their intellectual ability, learn from their mistakes and become more resilient learners.


Dancing is an art form that produces stable patterns of interwoven segments for stability analysis. Surprisingly, with rich mathematical solutions that raise subtle difficulties for those attempting to analyse their stability. Dancers look for sequences of movements that will produce a desired configuration, an algorithmic question that is particularly challenging if the arms and sticks are required to maintain a simple closed loop during the dance.



No comments:

Post a Comment